تهران، چهارراه ولیعصر، به سمت میدان انقلاب، خیابان مظفر شمالی
چگونه کمتر کار کنیم

چگونه کمتر کار کنیم

chegoneh kamtar kar konim

 

نام کتاب: چگونه کمتر کار کنیم

نویسنده: لئو باباتا

مترجم: لیلا شاپوریان

ناشر: هنوز

تعداد صفحات: ۲۰۴

«مدیریت کارها به روش ساده»

کتاب حاضر، راهکارهای مفیدی برای افزایش بهره‌وری و انجام کار بیشتر در زمان کمتر را ارائه می‌دهد و نحوۀ ساده‌سازی و چگونگی تمرکز بر کارهای ضروری را شرح می‌دهد. به شما یاد می‌دهد خودتان بتوانید زندگی خود را با شناسایی موارد ضروری و حذف موارد غیر ضروری ساده کنید. شما را از درهم ریختگی های روزمره رها می‌کند و به شما امکان می‌دهد بر روی دستیابی به اهدافی تمرکز کنید که می‌توانند زندگی شما را به سمت بهتر شدن تغییر دهند.

این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه:
هر هدفی را به وظایف قابل مدیریت تقسیم کنید.
فقط روی چند کار در یک زمان تمرکز کنید.
عادات جدید و سازنده ایجاد کنید.
تمرکز خود را افزایش دهید.
کارایی خود را افزایش دهید.

گزیده متن

هرچه کمتر کار داشته باشید، کمتر به تنظیم کارها نیاز دارید. اگر فقط روی کارهایی تمرکز کنید که بیشترین پاسخ را به سرمایه‌گذاری زمانی شما می‌دهند بازدهی‌تان بیشتر می‌شود و کارهای کمتری خواهید داشت. فقط به ساده‌ترین ابزار و روش نیاز دارید و خیلی کمتر تحت‌فشار روحی قرار می‌گیرید. من فکر می‌کنم این روش باعث موفقیت می‌شود.

برای مدیریت کار – مانند هر نوع سازماندهی دیگر – فلسفه من این است که قبل از سازماندهی کارها را ساده کنید. اگر به جای بیست کار فقط سه کار برای سازماندهی داشته باشید، درواقع چندان نیازی به سازماندهی ندارید. مدیریت زمان درواقع یعنی کارهایی را که باید انجام بدهید، کار کنید. می‌توانید بعضی کارها را کنار بگذارید، آنها را به دیگران واگذار کنید، به تاخیر بیندازید یا اصلا زیر بار تعهدات نروید. همیشه روی ساده‌سازی، کاهش و حذف تکیه کنید و تمرکز خود را معطوف به آنچه اهمیت دارد بکنید. بقیه راه آسان است.

 

نوشته های مرتبط