تهران، چهارراه ولیعصر، به سمت میدان انقلاب، خیابان مظفر شمالی
معرفی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری و لباس شخصی‌ها

معرفی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری و لباس شخصی‌ها

اولین جلسه از فصل دوم باشگاه کتابخوانی به مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۴ با معرفی دو کتاب سه‌شنبه‌ها با موری و لباس‌ شخصی‌ها در مرکز تبادل کتاب برگزار شد.

یکی از شرکت‌کنندگان در باشگاه به معرفی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری پرداخت. او در ابتدای معرفی از شناسنامه کتاب، نویسنده و شرح حالِ نویسنده، ناشر و مترجم کتاب صحبت کرد.

کتاب سه‌شنبه‌ها با موری اثر میچ البوم است. این کتاب یکی از ارزنده‌ترین کتاب‌هایی است که هم هنر زندگی کردن به ما می‌آموزد و هم ما را با چالش‌هایی که در طول زندگی با آن مواجه هستیم، روبرو می‌کند. سه‌شنبه‌ها با موری به ما می‌آموزد که عمر کوتاه است و باید در این مدت کوتاه از عمر خود لذت ببریم. در انتها هر کدام از دوستان تحلیل‌ها و نگرش‌هایی نسبت به جملات کلیدی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری داشتند و مطرح کردند.

در بخش دوم معرفی کتاب، به حوزه دفاع مقدس گریزی زدیم و کتاب لباس‌شخصی‌ها به قلم جواد کلاته‌عربی را معرفی کردیم. یکی از شرکت‌کنندگان، بعد از معرفی نویسنده و ناشر، به متن کتاب، طراحی جلد و صفحه آرایی پرداخت.

کتاب لباس شخصی‌ها، خاطرات شفاهی حاج قاسم صادقی، از خیابان ایران تا گروه فداییان اسلام است. قاسم صادقی یکی از بازماندگان گروه فدائیان اسلام به فرماندهی سید مجتبی هاشمی خاصرات حضور خود را با لحنی جذاب، داش‌مشتی و با ادبیات تهران قدیم بیان کرده است. از جذابیت این کتاب، صداقت و قصه‌های پرفراز و فرود و شیطنت‌های راوی در طول دوران زندگی‌اش است. راوی در این کتاب صریحا و صادقانه به واقعیات زندگی خود در جوانی و روزهای حضورش در آبادان پرداخته است. این کتاب از آن کتاب‌هایی است که مستند نگارش شده و نویسنده در مقدمۀ کتاب آورده: «در متن حاضر خودم را به کلام راوی متعهد دانستم و از خیال‌پردازی و تصویرسازی‌های غیر واقع پرهیز کردم و به مرزهای داستانی وراد نشدم.»

در پایان این معرفی، نظرات دوستان و استقبال خوبشان از این کتاب مطرح شد.

در جلسه آینده، شاهنامه خوانی و پاسداشت ادبیات فارسی خواهیم داشت.

bashgah ketabkhani

نوشته های مرتبط