تهران، چهارراه ولیعصر، به سمت میدان انقلاب، خیابان مظفر شمالی
تشکیل نخستین باشگاه کتابخوانی

تشکیل نخستین باشگاه کتابخوانی

جعفر صبوری، مدیر مرکز تبادل کتاب تهران در گفت‌‌‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره رویکردهای فعالیت‌های این مرکز در سال جاری اظهار کرد: با توجه به تغییرات انجام شده در کنکور سال آینده به‌ویژه دروس عمومی برای رشته‌های ریاضی و تجربی، از این به بعد کتاب‌های کمک آموزشی دروس عمومی را دیگر نمی‌پذیریم و کتاب‌‌های این بخش را از مجموعه خارج می‌کنیم.

وی درباره فعالیت‌های جدید این مرکز عنوان کرد: ایجاد «باشگاه کتاب‌خوانی» در مرکز تبادل کتاب تهران یکی از فعالیت‌هایی که قرار است، امسال به رویدادهای فرهنگی این مجموعه اضافه شود. ۱۲ روز دیگر نخستین جلسه این باشگاه کتابخوانی در این مرکز شکیل شود.

صبوری افزود: جلسه‌‌های باشگاه کتابخوانی مرکز تبادل کتاب، به‌صورت هفتگی برگزار خواهد شد. در این نشست‌ها، با نظر افراد حاضر، یک کتاب انتخاب، جمع‌خوانی و در پایان، نقد و بررسی کتاب انجام می‌شود.

جداسازی کتاب‌های مذهبی از حوزوی 
مدیر مرکز تبادل کتاب تهران با بیان اینکه کتاب‌های حوزوی قرار است از بخش کتاب‌های مذهبی جدا شود، عنوان کرد: با هدف تسهیل دسترسی به کتاب‌های علوم حوزوی در مرکز تبادل کتاب و حجم کتاب‌های زیاد این بخش؛ با جداسازی این کتاب‌ها از آثار مذهبی، تلاش می‌کنیم کتاب‌های حوزوی راحت‌‌‌تر در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

نمایش کتاب‌های نفیس و نشریات قدیمی
صبوری با اشاره به ایجاد بخش جدیدی برای نمایش نشریات  قدیمی و کتاب‌های نفیس اظهار کرد: مرکز تبادل کتاب بنا دارد این آثار را در یک بخش مجزا به نمایش عموم بگذارد.

وی همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی، تصویرسازی، مجمسه‌سازی و همچنین برپایی کارگاه‌های نویسندگی در مرکز تبادل کتاب تهران خبر داد و گفت: کلاس‌های تصویرسازی و کارگاه نویسندگی با همکاری نشر ۲۷ بعثت، اکنون در حال برگزاری است و کلاس‌های مجسمه‌سازی قرار است به زودی برگزار شود.

مدیرمرکز تبادل کتاب تهران افزود: این کلاس‌های آموزشی از ماه آینده؛ مهرماه در سالن کنفرانس مرکز تبادل برای نوجوانان و بزرگسالان دایر شود. هزینه شرکت و رده سنی مخاطبانی که می‌توانند در این رویداد فرهنگی شرکت کنند، به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 درخواست همکاری از وزارت ارشاد شهرداری و سازمان مساجد
وی درباره آمار کتاب‌هایی که اکنون در مرکز تبادل کتاب وجود دارد، گفت: تعداد آثار ثبت شده در این مرکز اکنون، یک‌میلیون و۳۵۳ هزار و ۶۰  جلد کتاب است؛ البته آمار کلی کتاب‌های موجود در مرکز بیشتر از این آمار است.

صبوری درباره ایجاد شعبه‌های استانی مرکز تبادل کتاب نیز عنوان کرد: از استان‌های مختلف پیشنهاداتی برای دایر کردن شعبه‌های استانی این مرکز دریافت کرده‌ایم اما هنوز این درخواست‌‌ها به مرحله اجرا نرسیده است.

مدیر مرکز تبادل کتاب تهران درباره اهدای کتاب به مناطق مختلف کشور گفت: مرکز تبادل کتاب تهران بیشترین درخواست اهدای کتاب را از مناطق محروم مرزی داشته و تاکنون کتاب‌هایی را برای آن‌ها ارسال شده است.

وی همچنین از رایزنی با مدارس و دانشگاه‌های کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: امیدواریم با شروع مهرماه و حضور و مکاتبه با مدارس و دانشگاه‌های کشور بتوانیم این مرکز را بیشتر معرفی کنیم.

صبوری افزود: مرکز تبادل کتاب تهران شامل بخش‌های ،ادبیات کلاسیک، کتاب دانشگاهی، مذهبی،  کمک آموزشی، اقتصاد، مدیریت، حسابداری، هنر، کتاب‌های آموزشی در زمینه آموزش آشپزی و قالی‌بافی و ..، زبان، روانشناسی  وحقوق و داستان‌های ایرانی و خارجی است. این مرکز از ۹ صبح تا ۲۰ شب؛ همه روزه به غیر از روزهای تعطیل آماده خدمت‌رسانی به مخاطبان است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *